پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 04 بهمن 1394

دانشجويان براي سفر به عتبات نيازي به پرداخت ۱۵ ميليون تومان نظام وظيفه ندارند

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با بيان اينكه دانشجويان مشمول بايد براي دريافت مجوز خروج از كشور خود را به دفاتر استاني ستاد معرفي كنند، گفت: اين دسته از دانشجويان كه از طريق ستاد براي سفر به عتبات اقدام كرده‌اند، نيازي به پرداخت ۱۵ ميليون‌تومان به نظام وظيفه ندارند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدرضا فقيهي درباره مجوز خروج از كشور دانشجويان كه از طريق ستاد براي سفر به عتبات اقدام كرده‌اند، گفت: آن دسته از دانشجوياني كه كارت پايان خدمت يا كارت معافيت از خدمت مقدس سربازي ندارند، مشمول هستند و بايد حتما مجوز خروج از كشور را از سازمان نظام وظيفه عمومي اخذ كنند.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان ادامه داد: مراحل اخذ مجوز خروج از كشور براي دانشجويان مشمول به اينگونه است كه مشمولان بايد 2 ميليون تومان پول نقد و 13 ميليون تومان چك بانكي به عنوان ضامن به سازمان وظيفه عمومي كشور بدهند و همچنين مدارك معافيت تحصيلي و اشتغال به تحصيل خود را نيز ارائه كنند.

وي افزود: ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان تسهيلات خوبي را براي دريافت مجوز خروج از كشور مشمولان فراهم كرده‌ است و براين اساس دانشجويان مشمولي كه ثبت‌نام خود را نهايي كرده‌اند، بايد به دفاتر ستاد در استان‌ محل سكونت خود مراجعه كنند و مدارك تحصيلي خود را ارائه كنند و ما مجوز خروج از كشور آنها را اخذ مي‌كنيم.

فقيهي در ادامه تصريح كرد: آن دسته از دانشجويان مشمولي كه از طريق ستاد عتبات دانشگاهيان به عتبات اعزام مي‌شوند براي دريافت مجوز خروج از كشور نيازي به پرداخت 2 ميليون تومان پول نقد و 13 ميليون تومان چك ندارند و ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان خروج آنها از كشور را تضمين مي‌كند.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با بيان اينكه روزانه 3 تا 4 كاروان دانشگاهي به عتبات اعزام مي‌شوند، گفت: اين كاروان‌ها 40 نفره هستند و با هر كاروان يك روحاني سفر مي‌كند و مداح ستاد نيز در نجف و كربلا مستقر است.

وي با اشاره به آغاز اعزام‌ها از روز دوشنبه گفت: نخستين كاروان دانشگاهيان از استان هاي آذربايجان غربي و كرمان اعزام مي‌شود و در روز سه شنبه نخستين كاروان تهراني‌ها عازم عتبات عاليات مي‌شود.

فقيهي در خاتمه اظهار داشت: خروج هر دانشجوي مشمولي از مرز بدون داشتن مجوز خروج از كشور امكان‌پذير نيست و دانشجوياني كه خود را به دفاتر ستاد معرفي نكنند به مشكل مي‌خورند.

روتیتر